Zarządzanie i inżynieria produkcji
Pierwszy stopień - studia inżynierskie
Absolwent studiów inżynierskich kierunku Zarządzanie i Inżynieria Produkcji to wszechstronnie wykształcony specjalista, który posiada interdyscyplinarną wiedzę inżynierską z zakresu planowania, organizacji, projektowania systemów i technologii produkcji, zarządzania przedsiębiorstwem i finansami, w tym w sektorze rolno-spożywczy.
Absolwenci kierunku Zarządzania i Inżynierii Produkcji są cennymi pracownikami, zdolnymi do efektywnego przyczyniania się do rozwoju i konkurencyjności przedsiębiorstw, w różnych branżach, ze szczególnym uwzględnieniem sektora rolno-spożywczego.
Oferujemy wiedzę w obszarze
- Technologa: procesy produkcyjnych, materiały inżynierskie, technologie wytwarzania, robotyka i automatyka.
- Zarządzanie: teoria i praktyka zarządzania przedsiębiorstwem, w tym zarządzanie strategiczne, finansami, zasobami ludzkimi, jakością, logistyką i łańcuchem dostaw.
- Ekonomia: mechanizmy rynkowe, analiza ekonomiczna przedsiębiorstwa, rachunkowość zarządcza.
- Informatyka: systemy informatyczne wspomagające zarządzanie produkcją, narzędzia do analizy danych oraz modelowania procesów.
- Prawo: regulacje prawne dotyczące działalności gospodarczej oraz zasady zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.
Oferujemy zdobycie umiejętności z zakresu
- Projektowania: projektowanie systemów i rozwiązań technicznych, modelowanie procesów technologicznych oraz struktur organizacyjnych.
- Analizy: analizowanie danych produkcyjnych i ekonomicznych, identyfikowanie problemów oraz podejmowanie racjonalnych decyzji.
- Organizacji: planowanie, organizowanie i koordynowanie procesów produkcyjnych oraz zarządzania zespołami.
- Rozwiązywania problemów: diagnozowanie przyczyn problemów produkcyjnych i logistycznych oraz wdrażanie skutecznych rozwiązań.
- Komunikacji: komunikacja w zespole, prezentowanie wyników analiz oraz negocjowanie.
- Przywództwa: motywowanie zespołu, delegowanie zadań i budowanie pozytywnych relacji w miejscu pracy.
- Tworzenia innowacji: identyfikowanie i wdrażanie nowych technologii i rozwiązań organizacyjnych, marketingowych, produktowych
- Informatyki: obsługa systemów wspomagających zarządzanie produkcją i analizę danych.